Avui dia les
TIC a l'escola són una realitat, la
societat ha avançat paral·lelament als avenços tecnològics que s'han fet.
Aquesta evolució segueix endavant a un ritme frenètic, això dificulta a les
escoles adaptar-se totalment als recursos que ens ofereixen les TIC per a una
educació de qualitat.
Les escoles volen
fer front a tots aquests canvis que està protagonitzant la societat, podem
parlar d'una societat tecnològica perquè avui dia fins i tot els més petits
disposen d'algun dispositiu que els permet utilitzar alguna xarxa social,
pàgines web, materials multimèdia...

Ara és hora de mirar endavant, som conscients
que l'impacte social que han tingut les TIC a l'escola i a la societat ha sigut
molt ampli, per tant els que hem de fer l'esforç per integrar aquest camp som
nosaltres, els mestres 2.0. Tenim la responsabilitat d' informar-nos del gran
abast de possibilitats que trobem en els diferents recursos d'Internet. En
molts casos, podem pensar que l'únic ús d'aquests programes és per gaudir del
temps lliure, però no és així l'ús que en fem depèn de nosaltres.
Per exemple, si
estem utilitzant un blog, en comptes
de fer-lo servir per compartir les fotografies que ens vam fer a les últimes
vacances, podem optar per utilitzar la teoria del sharisme per tractar el que van aprendre els alumnes en la última
sortida realitzada a l'escola. Si ho enfoquem d'aquesta forma els alumnes poden
utilitzar aquest recurs per compartir experiències i opinions que seran
contrastades amb els seus companys per tal d'afavorir un aprenentatge compartit
i significatiu.
Deixem els
prejudicis enrere i donem-nos compte que si no ens volem quedar aturats hem de
començar ha ficar de la nostre part tot el que estigui a l'abast. Disposem de
gran multitud de recursos que ens poden ajudar a fer la nostra feina més
enriquidora, fomentem-los i ajudem als nostres alumnes a formar part d'aquesta
realitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario