Jornada de pràctiques acompanyant un estudiant de 3er curs a l’escola nausica

Experiència personal

Ja esperant a la meva companya de 3er, la Sílvia Escoda Collantes, vaig poder comprovar que era una escola molt familiar perquè la gran majoria dels alumnes venien acompanyats del pare i la mare. Fomenta la relació escola-mestre-alumne i no és gens autoritària.
La classe que em va tocar va ser la de 2on de primària, abans d’entrar a l’escola tots els nens entraven per cursos en fila índia. La classe era d’uns 25 alumnes dels quals 4 eren adoptats (una nena China que es deia Violeta, Dos russos recordo a la Irina ha que havia repetit i era una mica problemàtica, ressaltava entre els seus companys i per últim un nen del Brasil que es deia Biel, era molt extrovertit i molt graciós, es reia del meu nom i li agradava el meu pentinat. També recordo al Jan i al Àlvaro, dos nens molt entremaliats i amb els que vaig interaccionar molta estona. Tots eren molt curiosos es fixaven en tot.

MATI
Horari:
Primera hora: Educació Física

Tots els alumnes portaven roba de casa per canviar-se abans de començar la classe, no podíem cordar-los les sabates perquè tots en sabien l’únic que intentaven estalviar-se l’esforç. Passen llista del menjador. Trigaven una bona estona i a mesura que es canviaven anaven baixant al pati. La classe era molt dinàmica i estava constituïda per molts jocs, i l’equip que guanyava estava molt content ho celebraven com si el barça hagués guanyat la champions. En canvi els que perdien estaven indignats però el professor finalment els preguntava qui era el guanyador, i tots responien perquè ja sabien que el que importa es participar. És un dels aspectes que em va sorprendre en aquesta sessió i també que una de les alumnes mostrava dificultats a l’hora de realitzar jocs i el professor al final de la classe l’agafava per banda per comentar-li aspectes que pot millorar.



Segona hora: Amb la tutora
La Núria que era la directora de l’escola, una persona que no aixeca la veu, molt comprensiva i bromista. El primer que han fet es ficar-se la bata, seguidament els alumnes tenen una sèrie d’encàrrecs (material,neteja,endreçar biblioteca, llista del menjador, missatges) i als alumnes que els toca les tasques de classe reparteixen les fitxes corresponents als seus companys. Estan treballant el cos humà, en concret els ossos. Llegeixen les fitxes juntament amb la professora, aquesta els pregunta paraules que no entenen i responen amb molta imaginació. Per exemple un dels nens relaciona la paraula transformar amb els robots, concretament amb la pel·lícula de transformers. He pogut comprovar que els nens desvien a temes molts diversos, d’un accident on el pare d’un nen es va trencar un braç fins que els cavalls corrents molt i tenen ossos molt grans). La professora intenta corregir als seus alumnes a mesura que llegeixen.
Un cop acabada la lectura, la professora interactua amb els nens per veure el que han assolit. Pregunta les idees principals perquè quedin clars tots els coneixements.

PATI
Tots els alumnes porten bosses amb l’esmorzar i un got de plàstic per poder beure aigua.
Molta il·lusió a l’hora del sortir l’esbarjo, els tocava al parc els dimarts en comptes del pati. La majoria dels alumnes realitzaven jocs com els polis i lladres, i la majoria de les nenes saltaven a la corda. Explicar anècdota del gos* PEPINO

Tercera i quarta hora:
Només entrar desprès del pati ha fet algun comentari d’alguna acció que no li ha agradat. Per exemple que travessin trepitjant les plantes, fa entrar als nens en raó. Els nens tenen molta llibertat s’aixequen al mig de la classe per mocar-se, no cal demanar permís.
Ens ha donat un conte perquè el llegim en grups, a mesura que ho preguntava, anavem formant grups per fer una lectura d’un conte amb relació a un esquelet, ja que estan estudiant els ossos, m’ha tocat un grup reduït de 4 nens i m’ha agradat veure com pots interaccionar amb ells. Preguntant el significat d’algunes paraules he comprovat el nivell d’imaginació al que arriben i les ganes de parlar que tenen. A mesura que els grups acabaven els nens anaven seient a les cadires. Quan tots havíem finalitzat ha fet preguntes sobre el conte per veure si han entès la història. Per finalitzar els ha ficat deures, dimarts els fica deures per dijous. Els deures eren llegir amb atenció el conte per tenir més fluïdesa.


TARDA Plàstica
Els nens han sortit voluntàriament per reconèixer les malifetes que han fet durant el menjador ( Tirar pilotes a la finestra i a la teulada, i les nenes animaven). Ha enraonat amb els nens de manera que vegin els seus errors i es donin compte de que el que han fet no està bé.
Els encarregats han repartit les fitxes per realitzar l’activitat, una cartolina amb el dibuix d’un esquelet amb les parts diferenciades. A continuació identifiquem els nomes de les parts i explica l’activitat.
Activitat:
Primer pintar d’un color totes les parts dels ossos.
Retallar-les i amb un punxó, fer el forat per unir les diferents parts de l’esquelet amb fils.
Ho explica tot amb molta atenció i calma, repetint els cops que faci falta perquè entenguin bé el que han de fer. Sembla que la plàstica és una de les assignatures que agrada més. Entre ells s’expliquen com s’agafa el llapis de color, alguns comparen amb el seu germà petit.
Em sobta perquè parlen molt poc i estan per la feina, la professora reconeix el bon comportament dels seus alumnes dient-los que l’endemà aniran a veure un vídeo que es diu GGB el gegant gran bo, tots al·lucinen perquè han escoltat parlar sobre aquest vídeo a companys més grans.
A mesura que els nens retallen ensenya amb atenció com han de ficar el fil al forat, no és fàcil i demanen la meva col·laboració.
Alguns paren atenció, altres segueixen pintant.
M’ha sobtat ja que la plàstica en aquesta escola no té un persona especialitzada i la meva companya m’explica que ha estat a escoles com El Puig (Esparraguera) on tenen professors especialitzats en aquesta matèria, el que fa que la plàstica sigui molt més creativa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario