Se ha producido un error en este gadget.

Dimecres 2 de desembre

En la sessió d'avui hem dut a terme les exposicions de les visites realitzades a les escoles que teníem assignades. A continuació tractaré les diferents escoles segons el ordre exposat i els trets que m’han sorprès més.
· El Sergio Ramírez va visitar l’Escola CEIP La Sínia: Creu que es contraposa amb alguns models estudiats a l’ Universitat. El va decebre el fet que algun professor no coneixes el nom del seus alumnes a aquestes alçades del curs, el fet que fa pensar que no mostren un suficient interès. I per últim és una escola verda que en aquest sentit respecte molt la natura fins al punt que va portar un entrepà amb paper de plata i no el van acceptar.
· La Cristina Sansalvadó va visitar el CEIP Les Corts. El fet que no tingués companya de 3erva dificultar que s’integrés a l’escola i al seu coneixement. No va participar o interaccionar amb els alumnes en cap moment. La va sobtar el fet que els professors eren de bastant edat. No sabia on anar perquè ningú la guiava i per tant l’experiència amb l’alumne de 3er va ser 0.
· L’Ariadna Garcia i l’Eva Gómez van estar a l’Escola Sagrada Família. A diferència per a elles l’experiència va ser enriquidora. És una escola molt gran, que comte des de educació infantil fins al batxillerat. Amb caràcter propi, atenció personalitzada i amb vivència cristiana. Els va sobtar la classe de relaxació que durava 30 minuts i consistia en seure al terra, tancar els ulls i respirar profundament mentre el mestre paralava. També van llegir “El niño del pijama de rallas” però creien que estava fet per una edat més avançada.
· L’ Ethel va tenir molts problemes en col·legi Ignasi Iglèsias, ja que hi va haver un mal entès i no sabien que hi assistiria. Van convidar-la a marxar perquè deien que no tenia hora. Finalment va poder entrar i ens ha explicat que té un pati molt gran amb arbres i que cada arbre era un curs i els seus alumnes li feien un seguiment durant tot l’any. En comptes de realitzar tutoria dedicaven hores a altres assignatures. Com a curiositat a l’hora de l’esbarjo tenien activitats marcades que havien de seguir i que donaven més tranquil·litat a els professors.
· L’Helena Vall va estar a l’Escola Itaca. És innovadora i està adaptada a les discapacitats. També va tenir dificultats a l’hora de realitzar al visita. És una escola molt decorada amb treballs que han fet els nens. Realitzen projectes segons el nom de la classeà Els Pingüins. Van fer una excursió al teatre a veure una obra de Darwin, que no la va permetre estar a l’escola.
· En Pau Nin ens ha parlat de l’Escola Casas. La coneixia d’haver-la vist abans. Li va semblar molt decorada. Era un edifici antic amb molta antiguitat, l’escola porta 76 anys en marxa. Compte amb una patí natural el que els permet tenir un contacte directe amb la natura. Una de les particularitats és que realitzen teatre com a assignatura obligatòria i és difícil entrar en aquesta escola ja que només té 25 alumnes per curs.
· La Sònia Pérez ha aprofundit en el CEIP La Garalda que està a Palleja. Va estar a l’aula de primer. Els ficaven música per alertar als nens que es fiquessin en fila. Escola molt oberta als pares. Treballen molt amb projectes de treball. Intercanvis flexibles en grups segons el nivell. També treballa amb l’autoavaluació: Primerament graben un teatre i desprès s’avaluen entre ells. Els professors estan en constant formació. Hi havia nens d’un centre d’acollida i la seva actitud era diferent a la dels companys.
· Per últim he exposat la meva escola que era l’Escola Nausica, la he explicat en una entrada etiquetada a la setmana de pràctiques on explico la meva experiència.

Aquestes són les visites que hem exposat. Crec que a nivell general l’experiència ha sigut gratificant. Ens ajuda a veure si de veritat és el que volem ser ja que tenim contacte directe amb el que serà la nostra professió d’aquí un anys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario