Sessió 6: Anàlisi d'un anunci

1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)

És un treballador que és cridat pel seu superior i el fa fora de la feina. Es repeteix una imatge inicial en que el seu superior li diu: "Sin rodeos esta usted despedido" i es representen mitjançant diferents tipus de música i vestuari diferents maneres de veure que t'hagin fet fóra de la feina. Una primera en que l'estil és més tirant al pensament hippie, una segona en que dramatitza mitjançant una òpera, la tercera amb estil de hip-hop amb passotisme i amenaçant al seu superior, i per últim una escena en que beu un glop de l’ampolla de Coca-Cola que té a les mans i surt una frase que diu “Acostúmbrate a elegir”.

2. Anàlisi dels aspectes formals:

És sorprenent com passa d’un decorat principal que és el del despatx del director a altres. En primer lloc, es cauen les parets del despatx principal donant lloc a un cel de fondo,i la càmera primerament senyala al director enfadat i desprès un enfocament general de tots els personatges ballant, la música en aquest fragment és d’alegria.En segon lloc tornen a trucar a la porta com si entrés de nou al despatx i aquest cop es torna tot fosc, i comença a sortir de fons la coral que acompanya al protagonista en primer pla, també apareix alguna escena del director rient-se del treballador, la música és de desesperació.En tercer lloc segueix amb la tònica de tocar a la porta per entrar al despatx però com si aquesta porta donés directament al carrer, i és ell el qui porta al seu director agafat per la mà amenaçant-lo, el ritme i la cançó acompanyen molt bé el paper que ha de fer en aquesta situació colors.Per últim torna a trucar a la porta i entra però no canvia el decorat principal, es a dir, el despatx.

3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten

Dos personatges principals: -El director que té el paper del dolent de l’anunci, i que interpreta un personatge fred.-El protagonista, treballador que és expulsat de la feina, representa diferents papers amb un conjunt de personatges al darrere que el complementen en els diferents ambients.

4. Anàlisi del discurs verbal:

Al final de tot surt un eslògan que va precedit d’un glop a l’ampolla de Coca-Cola que diu “Acostúmbrate a elegir”. Ens transmet que tot es pot veure de maneres diferents i que t’acostumis a elegir la que més creus convenient, en aquest cas triar la beguda Coca-Cola.


5. Valoració personal de l'anunci

Com tots els anuncis de CocaCola crec que és dels anuncis que agrada veure al públic, l'impressió que et queda desprès de veure aquest anunci és bona. A més les cançons que utilitza són d’aquelles que desprès pots sentir cantar pel carrer el que et fa pensar que aquest anunci és dels que ens queda gravat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario