Se ha producido un error en este gadget.

Disseny de materials didàctics i entorns d'aprenentatge digitals

Avui, enceto una nova entrada al meu blog personal, aquest cop ens endinsem en el món de les TIC sota el concepte  de Sharisme que ja vaig explicar en un apartat d'aquest blog. El sharisme és la nova concepció que fem de l'assignatura DMED que hem començat aquest semestre.

En les primeres sessions de l'assignatura hem tingut oportunitat de conèixer alguns dels recursos que ens permeten compartir la informació i seguir informació d'interès que ha sigut compartida per altres usuaris. Fet que resulta molt interessant ja que avui dia gairebé tots disposem de ordinadors o dispositius que ens ajuden a seguir tota la informació referent a un tema. 
Una de les eines que disposa de més recursos gratuïts a l'abast de tothom per a la recerca i el compartiment d'informació és el cercador google chrome. En aquest trobem extensions que ens ajudaran a seguir i compartir recursos que trobem interessants. Entre les eines que ens ofereix el recurs trobem el google reader que és un lector de RSS, que permet organitzar i accedir ràpidament des de un interfície web a totes les notícies de les pàgines configurades en el sistema RSS. D'aquesta manera els usuaris poden fer-se seguidors d'una temàtica que els interessi, ja sigui en blogs o en xarxes socials.

La importància d'aquest concepte no es veu únicament reflectida en el seguiment de la informació que ens interessa, sinó que també pot ser una forma de donar-nos a conèixer, en el meu cas, dins l'àmbit educatiu. Per exemple, amb la utilització de recursos com l' about.me puc construir una petita carta de presentació que m'ajuda  a completar el meu currículum. A més, podem trobar reds socials com el twitter que són de gran utilitat ja que ens permeten  obtenir informació dels diferents usuaris.

Per tant, tenint en compte que vivim en una societat  cada cop més digital, hem de ser conscients del gran ventall de possibilitats que ens ofereixen aquestes aplicacions i fer-ne un ús eficient.

No hay comentarios:

Publicar un comentario